Om simpel toegang te krijgen tot mappen en bestanden in Viadesk kun je als gebruiker jouw Viadesk-platform als netwerkschijf toevoegen. Deze handleiding legt uit hoe je op macOS die koppeling maakt (Windows-gebruikers kunnen de handleiding voor Windows 10 gebruiken).
Voeg Viadesk als netwerkschijf toe
- Open de Finder.
- Klik in de menubalk op Ga (Engels: Go).
- Selecteer Verbind met (Engels: Connect to).
- Type het webadres van jullie Viadesk-platform in het vak Server Address.
- Klik op + om dit adres aan favoriete servers toe te voegen. Kies vervolgens Verbind (of Connect):
- Nu verschijnt een venster waarin je je Viadesk-inloggegevens invult. Vul je gebruikersnaam (dit is je e-mailadres) en wachtwoord in:
- Klik op Verbinden (of Connect) om de verbinding aan te maken.
Nu heb je op macOS toegang tot jullie Viadesk-platform!
Op de nieuwe netwerkschijf zie je voor iedere groep waar je toegang toe hebt een map met de naam van die groep. Daarin vind je alle mappen en bestanden uit die groep.
Bestanden uit Viadesk kun je direct bewerken in Microsoft Office of andere desktop software applicaties. Wijzigingen worden automatisch gesynchroniseerd met Viadesk. Een internetverbinding is daarbij wel vereist.