Workshops

1. Kick-off Workshops Workshop
Wat zijn vraagstukken waar jullie nog mee zitten? In deze Kick-off Workshop bespreken we alles wat je moet weten voordat jullie aan de slag gaan met het Viadesk Social Intranet. Samen met één van onze experts stellen we een roadmap op van jullie intranetproject. Laat je inspireren, ontdek de vele mogelijkheden en richt je platform precies in zoals jullie dat willen. 

Inhoud
• Interactieve demo van Viadesk
• Opstellen van een projectplan en bijbehorende takenlijst
• Project Mindmap

Algemene informatie
• Duur: 2.5 - 3 uur
• Deelnemers: Het project team
• Locatie: Op locatie of online

2. Configuratie workshop
Alle mogelijkheden als webmaster
Als webmaster heb je de meeste bevoegdheden op het platform. Maar wat kun je precies instellen? Op deze vraag krijg je antwoord tijdens de configuratie workshop. Samen met de webmasters zal één van onze experts jullie wegwijs maken in de configuratiepagina. Hier ga je aan de slag met instellingen voor de lay-out, bevoegdheden en deelnemers.
Voel je thuis met alle mogelijkheden, zodat het platform perfect op jullie wensen aansluit. 

Inhoud
• Algemene platform-instellingen
• Logo en design (branding)
• Deelnemer & bevoegdheden management

Algemene informatie
• Duur: +/- 2 uur
• Deelnemers: Webmasters
• Locatie: Op locatie of online

3. Content strategie workshop
Informatie en kennis, eenvoudig te vinden

Het gemakkelijk vindbaar en toegankelijk maken van informatie is één van de belangrijkste kenmerken van een social intranet. In deze workshop leer je om de inhoud van jullie intranet te beheren en bruikbaar te maken voor alle deelnemers.

Eerst kijken we naar de huidige situatie. Wat staat waar, wat is overbodig of verouderd? Vervolgens ontwerpen we een nieuwe structuur die past bij jullie platform: toegankelijke informatie, ondergebracht in een systeem met duidelijk gedefinieerde rechten en bevoegdheden.

Inhoud
• Duidelijke content strategie op basis van user journeys
• Groepen (structuur)
• Formulier- en item sjablonen

Algemene informatie
• Duur: +/- 2 uur
• Deelnemers: Webmasters
• Locatie: Op locatie of online

4. Key-user workshop
Een speciale training voor key-users

Ieder platform heeft key-users nodig; experts die weten hoe je groepen bouwt en structureert, hoe je deelnemers toevoegt. Samen met onze experts gaan we groepen inrichten, waarbij we naast belangrijke zaken als rechten en instellingen ervoor zorgen dat deze zo aantrekkelijk mogelijk zijn voor de gebruikers.

Inhoud
• Presentatie van voorbeelden van groepen
• Ontwerp groepen in jullie intranet

Algemene informatie
• Duur: +/- 2 uur
• Deelnemers: Groepsbeheerders & key-users
• Locatie: Op locatie of online

5. User Onboarding Workshop
Een social intranet is pas een succes als iedereen meedoet. Uit ervaring weten wij dat het niet vanzelfsprekend is dat nieuwe deelnemers direct actief gebruik maken van het platform. In deze workshop gaan we hiermee aan de slag. Deel de vele voordelen van jullie platform, activeer gebruikers en laat zien wat deelname oplevert.

Inhoud
• Opleidingsplanning en materiaal voor eindgebruikers
• Advies voor verandermanagement
• Strategieën om de betrokkenheid van de deelnemers te verhogen

Algemene informatie
• Deelnemers: Project team

Meer informatie over de workshops

+31 (0)20 305 76 60
info@fellowdigitals.nl