9 april 2021 - Evenementen, Office 365, accessibility en meer!

Meer opties voor evenementen

Met Viadesk is het mogelijk om evenementen te organiseren. Maar wat nu als het evenement het limiet aan deelnemers heeft bereikt? Vanaf nu krijg je als organisator een melding per mail. Bovendien is het nu mogelijk om de deelnemerslijst als Excel-bestand te exporteren. Handig om overzicht te houden van wie er allemaal aanwezig is!

Zoeken in Office 365

In de zoekfunctie van Viadesk kun je aangeven dat je specifiek opzoek bent naar Office 365-documenten. Hiermee vind je sneller dat ene bestand. Maak gebruik van deze functie door op de 'dropdown' te klikken. Kies vervolgens voor 'Zoeken in Office 365'.

De complete lijst met verbeteringen

Neem gerust een kop koffie en neem alle tijd om door deze flinke lijst aan mooie updates, fixes en verbeteringen te scrollen:

Zoekwidget

  • Vanaf nu is het mogelijk om een zoekwidget toe te voegen aan startpagina's van groepen of portaalpagina's. De widget heeft een eenvoudig zoekveld en een verzendknop. Resultaten worden, net als bij de normale zoekoptie, getoond op de zoekpagina. De titel van de widget is instelbaar, de default naam is: Zoeken.
  • Binnen de zoekfunctie is het mogelijk om uit een dropdown menu verschillende zoekdomeinen te selecteren (anders dan Viadesk). Dit zijn Google, Bing, Duckduckgo en Office 365.

Evenementen

  • Het is mogelijk om een Excel-export te maken van de inschrijvingen voor evenementen.
  • De organisator van een evenement ontvangt nu een e-mail wanneer een evenement volgeboekt is.
  • Er is een bug verholpen die ervoor zorgde dat afbeeldingen niet werden weergegeven in e-mailberichten over evenementen.

Afspraken-poll

  • Lezen-pagina: Verbeterd ontwerp (bijv. voor lange lijsten met datums). Soms wanneer deelnemers een groot aantal mogelijke afspraakdatums toevoegden om uit te kiezen, werd de leesbaarheid beïnvloed. 
  • De detail-pagina toont nu een som van de stemmen per datum.
  • Er is extra tekst toegevoegd aan de notificatiemail voor afspraakwijzigingen, om de deelnemer op de hoogte te stellen.
  • Het invoegen van eindtijden voor afspraken is nu optioneel.

Andere verbeteringen en bug fixes

  • Er is een optie toegevoegd om cookies te verwijderen bij het uitloggen.
  • Een bug is verholpen die er soms voor kon zorgen dat gedeactiveerde deelnemers werden toegevoegd aan taken en takenlijsten.
  • Wijzigingen in het verzenden van activiteitmailings om de bruikbaarheid in groepen met veel leden te verbeteren.
  • Een bug in de zoekfunctie is verholpen die in sommige gevallen notities van webmasters toonde in de resultaten.
  • Het maximumaantal agendalocaties is verhoogd naar 50.
  • De Item filter-widget toont nu correct alleen onvoltooide taken voor groepen.
  • Nieuwsbronnen voor de nieuws-widget zien er nu identiek uit voor portaal, nieuws-portaal, en groepen.
  • Als groepsbeheerder is het nu mogelijk om een export te maken van alle groepsleden.
  • Groepsstatistieken tonen nu in alle gevallen correct het aantal unieke bezoekers.
  • Een bug is verholpen die ervoor zorgde dat sommige knoppen in de rich text editor en iFrame-widget niet goed werkten.
  • Het is nu mogelijk om een bestand als bijlage te versturen, zelfs als deze een erg lange bestandsnaam heeft.
  • Statusupdates in een map tonen nu altijd de volledige titel in de mapweergave.
  • Statusupdates tonen nu de volledige titel in de ‘Favorieten’- en ‘Uitgelicht’-widget.
  • De responsieve versie van de leespagina van een bericht op de tijdlijn bevat nu een auteursregel (net als andere items).
  • Horizontale linialen (HR) worden weer normaal weergegeven in de rijke tekst editor.
  • Er is een bug verholpen die een ongewenste omleiding kon veroorzaken bij het opslaan of annuleren van de prullenbak.
  • Om relevantere taken in de takenwidget te tonen worden taken, met een startdatum in te toekomst, weggelaten.
  • In sommige gevallen was het niet mogelijk om afbeeldingen toe te voegen aan enquêtes, dit is nu wel weer mogelijk.
  • Speciale tekens worden nu correct weergegeven in de lijstweergave in de prullenbak.
  • Verbeterd: Tekstitems konden worden opgeslagen zonder een titel te geven. Dit is nu niet meer mogelijk.
  • Nieuw: Voorvertoning optie voor bijlagen.
  • Bij het opgeven van een kleurcode is het nu verplicht om een hexcode van 6 karakters in te voeren.
  • Automatische woordafbreking wordt nu alleen toegepast op kleinere schermformaten (kleiner dan 1280 px).
  • Standaard vergrendeltijd voor documenten en teksten is ingesteld op 4 uur in plaats van 24 uur.
  • Theming/CSS: Overgang van statische kleurcodes naar CSS-variabelen. Logo & branding functionaliteit zal hetzelfde blijven, alleen de technische manier waarop hiermee wordt omgegaan is veranderd.
  • Toegankelijkheid: In de Domainnewsread is nu een alt-tekst voor afbeeldingen toegevoegd in plaats van de bestandsnaam.
  • Toegankelijkheid: Vertalingen zijn toegevoegd aan het emoji-paneel.