Een nieuwe deelnemerslijst maken in een groep

Groepsbeheerders en webmasters kunnen in een groep een nieuwe deelnemerslijst maken. Dat wil zeggen: een deelnemerslijst die nog niet bestaat op het platform.

Als je in een groep deelnemers hebt die eigenlijk samen een subgroep vormen, bijvoorbeeld de projectmanagers uit die groep, dan kun je deze mensen in een deelnemerslijst zetten zodat je ze makkelijk een mail kunt sturen, uit kunt nodigen voor een afspraak en kunt ‘taggen’ (mention) in een statusupdate.

  1. Ga bij Groepsbeheer naar Deelnemerslijsten
  2. Met + Toevoegen maak je een nieuwe deelnemerslijst
  3. Bij Naam geef je de deelnemerslijst een naam. Bijvoorbeeld Projectmanagers
  4. Bij Standaard bevoegdheden geef je aan wat de rechten zijn van de deelnemerslijst
  5. Selecteer bij Deelnemers selecteren de mensen die je in deze deelnemerslijst wilt hebben
  6. Na het bewaren is de nieuwe deelnemerslijst klaar en toegevoegd aan de groep.

Het is nu mogelijk om de groep te noemen (met een @) in een statusupdate en reactie of selecteren voor een afspraak of e-mail.

Tip
Het is ook mogelijk om een bestaande deelnemerslijst toe te voegen aan ee…; een deelnemerslijst die al op het platform wordt gebruikt.